Každá změna bolí, ale stojí za to!

Každá změna bolí, ale stojí za to!

Téměř na každém semináři nebo školení získá člověk spoustu kvalitních informací, ale asi nejlepší jsou tak zvané „ AHA momenty“. Kdy vám něco úplně „docvakne“, kdy se vám některé věci dokonale spojí a kdy to vyvolá hlubší přemýšlení o dané problematice.

Jako kouč zdravého životního stylu se stále setkávám s klienty, s novými lidmi, se ženami, které chtějí zhubnout, nebo které chtějí nějakou změnu.  Mnoho z nich bylo v minulosti v hubnutí úspěšných, ale většině se nepodařilo výslednou váhu nebo formu si trvale udržet. Pro některé byl zase váhový úbytek tak malý a hubnutí tak pomalé, že to prostě předčasně vzdaly bez boje.

Seminář s lékařem Julianem Alvarezem Garsiou, Ph.D. mi pomohl nelézt možná důležité momenty, které toto ovlivňují. A zároveň mi připomenul mnohé překážky, se kterými jsem se ve svém životě také mnohokrát potýkala.

Hubnutí pod kontrolou

Každá změna bolí, ale když nebolí, není to změna.

I. moment

Rychlá změna bez vytrvalosti a bez úsilí

Je možné uběhnout maratón bez dlouhodobého tréninku? Je možné zahrát na housle, nebo na klavír virtuózní skladbu bez mnoha hodin cvičení? Je možné vařit skvělá jídla bez mnoha hodin strávených mezi hrnci v kuchyni? Všichni cítíme a víme, že to není možné, ale u změny životního stylu, hubnutí a tvarování postavy očekáváme, že se výsledky dostaví, jako když zamícháme instantní kaši. Možná jsme ovlivnění mnoha reklamami o zázračných pilulkách a zázračných čajích, legínách, ve kterých hubnete i ve spánku… Mnoho měsíců i let jsme se stravovali nesprávně a nyní očekáváme rychlou změnu.

II. moment

Špatné pochopení toho proč vlastně jíme

Nevíme, jaký rozdíl je mezi jídlem a skutečnými živinami prospěšnými lidskému organismu a zdraví. Produkce potravin je nadměrná. Spousta firem chrlí nejrůznější potravinové produkty a předhánějí se v prodeji i v reklamách na své výrobky. My pak neuvažujeme o výživové hodnotě, ale maximálně řešíme počet kalorií. Dáváme přednost chuti před doplňováním makro a mikro živin do našeho organismu, přestože víme, že právě jejich doplněním se zbavíme neustálých chutí a nepříjemných pocitů hladu. Jednoduše – jíme více, než potřebujeme a jíme převážně sacharidy a tuky, málo rostlinných bílkovin a vlákniny.

III. moment

Pohyb zdrojem dobré nálady a pozitivní energie

Aktivní pohyb je nejen zdrojem dobré nálady a pozitivní energie, neboť při něm dochází k uvolňování hormonů „štěstí“, ale především pomáhá udržovat rovnováhu mezi příjmem a výdejem energie. Pohyb dává našemu tělu sílu, pružnost, vytrvalost a odolnost. Posiluje nejen svaly našeho těla, ale také vnitřní orgány, které pak mají vliv na zdraví a kondici celkově.

IV. moment a možná ten nejdůležitější

Každá změna bolí, a když nebolí, není to změna

Jak říkávala jedna klientka v kurzu správného stravování, které se podařilo zhubnout téměř 4o kilogramů: „Kdo má kecy a výmluvy, nemá výsledky a naopak!“ Všechny naše změny ovlivňuje, jestli se naše rozhodnutí stane dobrým zvykem, nebo budeme uvnitř stále bojovat, jestli dáme naší mysli vždy čas a prostor aby stihla „výmluvy vymyslet“, nebo nahodíme botasky a půjdeme si zaběhat nebo se minimálně projít. Jestli přijmeme podporu kouče nebo skupiny, kteří nám na naší cestě za změnou můžou pomoci. Peloton cyklistů má do cíle snadnější vjezd, než osamocený cyklista, který sám mnohdy bojuje s větrem, zimou a nepříznivými podmínkami. Ve skupině je prostě větší síla, pevnější vůle a skvělá motivace a inspirace.

Pokud to tedy se svým hubnutí, nebo jinou změnou myslíš vážně, podívej se, jak se hubne u nás a ROZHODNI SE!

Natočili jsme hubnutí s Peťkou. Nebylo to úplně rychlé, ale bylo to velmi ÚSPĚŠNÉ.

VIDEA ZDARMA

Komentáře